Isnin, September 26, 2011

...keRinDuan yG meNjeLma....

assalamualaikum...

haip3!!!!hehehehe....kalau ade kawan saye tuh blog dy sedang di renovate kan atas sbb yg ta dpat disangka2 kan...then life must go on kan...so...harap2 nothing bad happen kat kamu yer sayang okesh???hehehehe....

diz time...na story2 jer....skadar melepaskan kerinduan yang terhingga2 jer...hahahaha....

ramai orang kate...friends are among thmeselves...hehehehe...maksuh aku bukan antara korang2 jer...maksud aku...kalo berkawan tuh...perempuan,dengan perempuan jer kan...lelaki dgn lelaki jer kan...aku bukan la nak kate kawan mesti campur2...ikut keselesaan masing2...even mereka2 yang berkawan sesame perempuan pun ade juga teman2 dengan lelaki...betol x???mesti ade...lagi2 yang join group2 untuk berpersatuan2 kan...hehehe....oke2..back to kiter punyer story....

kengkawan aku ade pompuan...ade laki...so aku try seimbangkan antaranya...but...even my parents also dont know that i ade sorang kawan yang for me...dy cukup baik dgn aku walopun gado ntah ape2 kan...aku xla terpikir na story kat parents aku...kang kate pe lak..hal tuh juz hal hidup yg besa2 saje...hehehe...tapi...baru2 ni...barulah parents aku tahu...he's juz a fine friend that really cares and be fine with me...i guest la...so far ni...sepanjang aku berkawan dgn dy...nothing yg bole mengakibatkan aku kehilangan nyawa la happen if aku dgn dy kan...hahaha...so...i trust him as i trust my other friends....tapi...manusia...kite tatau ape akan jadi...so...i trust my family 101%...but friends...i think they will trust their family more la kan....lg2   muka aku ni...susah na dipercayai sikit....hahaha.....

aku panggil pakcik la kan...memandangkan kat muka buku pun. he is one of my uncle...hahaha....bukan uncle betul pon...hahaha....tp bole lar kan...
baru2 ni...buat julung2 kalinyer...uncle aku sorang ni mai beraye umah aku...jao umah aku dgn dy tersangatla jao dimana kalo jln kaki dr umah dy ke umah aku akan memakan masa dlam sepurnama jugak la...hahahahaha....wah!!!julung2 kali mai umah aku...beraye...and sorang2!!!aku suspek la kat dy!!hahahaha....terbek lar!!!

aku kalo ade masalah yang bole mnyebbkan kebanjiran ni...he's one of yang akan masok list org yg akan aku carik nak setel dan luah kan ape yg ptot...hahahaha...aku ingat na je upload gmbar dy..tp cam x syok lak...dy x bg...hahaha...lgpon gmbar dy sorang2 nnt la aku try ejaskan...hahaha....gmbar yg ade mmpu cetuskan kontroversi yg bkal hot giler2....hehehehe....

dy mnusia biase yg aku jumpa...tp dlm biase2 tuh...dy la yg care kat aku...mcm brader jg anak buah la kan...jgn carik pasal kat kawasan org len mey!!hahaha....dy baek...kiut...*aku jarang tgk org hensem...mostly smua kiut...hehehehe...tp yg best nyer...dy ni berskandal sikit...hahahaha...not big deal la...sbb aku x nak usik privasi org...dy pon jarang mncampukan diri ke dlm privasi aku as long aku yg suh dy campurkan diri...hahaha...

tapi...berkawan biar berbatas....jaga batas hati dan lagi2 pergaulan...aku still jaga...lgpun kitorg jaoh2...jadi pergaulan tuh...mmg terbatas aku rase...lgpun aku bz dgn praktikal...so nak contact2 pon jrg...lao muka buku pon tgk jugak la...kdg2 ade...kdg2 xde...hahaha...so far...i'm happy with my life...hahaha...biarlah terus mcm ni...nothing yg perlu dirisau2 kan...aku x nak kawan jadi lawan sbb hati dan percakapan...even aku mmg slalu buat mistakes dlm bab2 ni...aku xpndai na amek, jaga hati ni...cakap pon aku laju jer...seb bek mostly my friends paham dan terima aku ni mcm ni...wat x amek port suda k korang ea!!! tp tipu la kalo xde yg terasa hati ngan aku nih...aku mnsia yg bukan sempurna mana...mmg ALLAH da cipta aku sebaik2 manusia...sebaik2 hambaNYA...tp akhlak kita..kita yg bentuk kan...jd...i'm not a perfect one mane lar...akhlak yg ade ni...aku rase cukuplah sekadar aku x wat kurang ajar dgn elders aku...especially dgn mak ayah aku...mak aku pesan...."anak dy bawak mak ayah dy skali pegi mana2...ayah terletak di pangkal hujung namanya yg telah dibin atau dibintikan...mak terletak atas smuanya....dr segi akhlak dan tuturnya..."...
parents aku bg didikan yg terbek utk anak2 dy...untuk akak aku, ak dan adeq aku....tp pada kami lah mcm mane hasilnya setelah amal kan amalan yg da di berikan....hehehehe...aku sayang family aku....tersangat sayang...

keluarga tersayang yang sangat aku sayang...=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

soLAt's tIMe...

miNe sAmMy yOUng...

Daisypath Friendship tickers